שלום לך,
כאשר נראה מראה על עד בדיקה (או דבר אחר ששהה בנרתיק) יש צורך לברר את מעמדו. בעד בדיקה אין משמעות לגודל המראה אלא לצבעו בלבד. מראה ב
צבע אוסר (כמו אדום, שחור או נוטה לאדום) עלול לאסור בכל גודל שהוא.
במיוחד כאשר מדובר במראה קטן כפי שאת מתארת, יש צורך ב
שאלת חכם לרב או יועצת הלכה לבירור מעמד הבדיקה. אם תרצי שנפנה אותך לדמות כזו, אנא כתבי לנו היכן את גרה. חשוב לציין אם את חושבת שמדובר בפצע.
תוכלי לנסות גם להעזר ב
קו הפתוח שלנו.
אם תעדיפי שלא לשאול, ההנחה תהיה שמדובר במראה אוסר, ובמקרה כזה הבדיקה הבאה שביצעת יכולה להחשב כהפסק טהרה חדש ולמחרת תוכלי להתחיל שוב בספירת השבעה נקיים.
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
כל טוב!
שירה מניטנטג, יועצת הלכה