שלום לך,
משתתפת בצערך על האובדן, יהי רצון שתזכו לנחמה ולידיים מלאות בטוב ובבריאות!
מכיוון שההיריון פסק לפני שעברו 40 יום מתחילתו, הדין ההלכתי זהה לזה של וסת רגילה. המשמעות היא שאת נאסרת רק אם חווית דימום בשטף או שראית כתם
שאוסר לפי ההלכה. תהליך הטהרה הוא בדיוק כמו תמיד: לאחר
המתנת ימי המינימום הרגילים, תוכלי לעשות "הפסק טהרה", לספור שבעה נקיים ולטבול.
המורכבות הרגשית בסמוך ל
אובדן הריון עשויה להפוך את תקופת האיסור לאחר הפלה לקשה במיוחד. חשוב שאת ובן זוגך תעשו מאמץ לאתר לכל אחד מכם ועבור שניכם כזוג מקורות תמיכה ונחמה.
מוסיפה בנוסף, כי חשוב לבדוק עוד לפני הטבילה האם יש צורך רפואי ב
מניעת הריון לאחר ההפלה, ובמידה ויש צורך כזה להחליט כיצד לעשות זאת ולהיערך בהתאם מבחינה טכנית.
כל טוב, התאוששות קלה ומהירה לכולכם, ובשורות טובות בקרוב,
נשמח לעמוד לרשותך בעתיד.
חגית פרל, יועצת הלכה